ابزارهای بازاریابی دیجیتال در دسترس
برای فعالیت در حوزهی بازاریابی آنلاین، لازم است با ابزارهای مختلف دیجیتال مارکتینگ آشنا باشید و بتوانید با کمک آنها، محصولات یا خدمات خود را به کاربران معرفی کنید. بازاریابی اینترنتی و آنلاین ۷ زیر شاخه اصلی زیر را شامل می شود:
- سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو
- بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM
- بازاریابی محتوایی
- بازاریابی شبکه های اجتماعی
- تبلیغات کلیکی یا PPC
- بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش(Affiliate Marketing)
- بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
بازاریابی آنلاین، فرصتهای زیادی پیش روی شما میگذارد و کمک میکند حضور خود را در فضای وب موثرتر ادامه دهید و مخاطبان بیشتری را به کسبوکار خود دعوت کنید.
جهت استفادهی بهینه از بازاریابی آنلاین، لازم است مشتریان خود را به خوبی بشناسید. برای این کار، میتوانید با استفاده از راههای مختلفی همانند مصاحبه با افراد و مشتریان مختلف، نمونهگیری و آمار، بررسی بازخورد کاربران و … شناخت نسبی از مشتری خود پیدا کنید؛ سپس از مزایا و ویژگیهای بازاریابی آنلاین که پیشتر ذکر شد، استفاده و لید و مشتری بیشتری را جذب کنید.
هر قدر فضای اینترنت و کاربران وب بیشتر افزایش پیدا میکند، رقابت بین کسبوکارهای مختلف در این فضا شدیدتر میشود. با وجود این اگر هر کسبوکاری مشتری خود را به خوبی بشناسد، با داشتن استراتژی مناسب میتواند در فضای وب، بازاریابی آنلاین خود را به صورت موثر انجام دهد و با ارائهی ارزش منحصربهفرد، لیدهای مناسب و زیادی جذب کند.